maandag 30 mei 2011

Fabulous Food Festival

Afgelopen weekend had ik de eer om op het Fabulous Food Festival in Haarlem te staan, bij de stand van Plantaardig Maandag. Ik was er vorig jaar nog niet geweest, maar het leek me een super gaaf festival. En dat was het!

Bij binnenkomst spotte ik gelijk een koffiestand, die ook nog eens heerlijke soy lattes konden maken. Dat kon ik wel gebruiken, want ik had niet zoveel geslapen omdat ik tot laat bezig was met hapjes maken. Want ja, hoe kan je beter mensen enthousiasmeren voor plantaardige voeding dan met de lekkerste hapjes?

De lokatie: een oude fabriek

Hoewel er helaas ook stands met dierlijke producten waren was het hele festival in elk geval vegetarisch. Er waren stands van de vegetarische slager, maar ook van Lustice en Lisette Kreischer. Er was rauwe chocolade, yogi thee, en ook top initiatieven als de Dopper waren vertegenwoordigd.

Zelf had ik Italiaanse appetizers gemaakt: kleine focaccia'tjes met olijventapenade, en crostini met een salade van witte bonen & rucola. Maar alsof dat nog niet genoeg was, was er nog veel meer lekkers uit te delen: snoepballetjes van pindakaas, chocolade & kokos, aardbeien gedoopt in chocolade, hartige pannenkoekjes met tomatensaus, 'chicken'nuggets, 'worstjes'... genoeg te proeven dus!

Plantaardig Maandag & Happy Herbi

We deelden onze stand met Daphne Wessel van Happy Herbi. Ik heb twee heerlijke stukken taart van haar kunnen proeven, wortel-citroen-ananastaart en sinaasappel-garam massala-taart. Een aanrader!

Al met al een zeer geslaagd festival. Ik ga volgend jaar zeker weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten