vrijdag 10 augustus 2012

Pindakaas-banaanijs

Hoewel het duidelijk moge zijn dat pindakaas & chocolade BFF (Best Friends Forever) zijn, mag pindakaas ook erg graag tijd doorbrengen met banaan. Op diverse fora had ik al de tip gelezen om van bevroren banaan ijs te maken, maar dat moest ik wel proberen in combinatie met pindakaas. Het resultaat was heerlijk!

Voor dit supersimpele recept moet je alleen banaan ingevroren hebben. Pel de bananen en doe ze in plastic in de vriezer. Als je blender niet goed tegen bevroren banaan kan, moet je ze een klein beetje laten ontdooien (een half uur was bij mij voldoende).




  • 2 bevroren bananen
  • 2 eetlepels pindakaas
  • evt. 1 eetlepel agavestroop

Doe alles in je blender en pureer tot romig ijs. Serveer eventueel met pure hagelslag en geniet!

3 opmerkingen:

  1. Is er een reden dat je het in deze volgorde doet? Zou het net zo makkelijk gaan als je banaan met pindakaas mengt met de staafmixer en dat mengsel invriest?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zeker. Sowieso wordt banaan pas lekker romig tijdens het blenden, juist als die ingevroren is geweest. Verder vries ik bananen in als die precies rijp zijn omdat zo'n tros meestal te veel is om in mijn eentje op te eten. Dan kan je er later van alles mee doen! (door pannenkoeken, pap, denk zelfs door smoothies)

      Verwijderen