zaterdag 15 september 2012

Het menu voor aankomende woensdag

Afgelopen week had ik mijn debuut bij thuisafgehaald.nl, de website waar iedereen zich als buurtchef kan aanmelden en maaltijden kan aanbieden. Ik maakte broccoli-polenta, aubergine-stoofpot en rode linzensalade met citroen en verkocht gelijk 6 porties, die bij alle afhalers in de smaak vielen. Supergaaf om te doen! Ik was er de hele dag mee bezig, 's ochtends alle inkopen doen, vast wat dingen maken, oeps nog even langs de bio winkel, ohja ik moet ook nog stemmen, hmmm dit duurt iets langer dan verwacht, goh dit moet zus-en-zo - en voor ik het wist was het alweer 5 uur 's middags. Maar het was erg tof om eens voor zoveel mensen te koken (doe ik niet vaak) en zeker niet op die manier, om het mooi te presenteren. Erg leerzaam en leuk dus!


Na het succes van afgelopen week duik ik aankomende woensdag weer lekker de keuken in! Ditmaal voor een Midden-Oosterse afhaalmaaltijd...




..bestaande uit zelfgemaakte falafel, tabbouleh (salade van volkoren couscous, cherry tomaatjes, komkommer, verse peterselie & munt), paprika hummus en geroosterde courgette & aubergine. Via de website van thuisafgehaald kun je reserveren.

Maar dat is niet het enige... ik ga ook echte vegan baklava maken! Met een zelfgemaakte honingvervanger die niet van echt te onderscheiden is. Verder zitten er walnoten, sinaasappel, kaneel en kardemom in. Om je vingers bij af te likken! (Letterlijk en figuurlijk ;-))



Tot woensdag?

2 opmerkingen:

  1. En die baklava he, kan ik die vanavond alvast even testen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het water loopt me weer in de mond. Wat vreselijk jammer dat je niet bij mij in de buurt woont :-(

    BeantwoordenVerwijderen