woensdag 17 april 2013

Salade met Indiase yofudressing

Stel: je werkt bij de Vegetarische Snackbar, staat de hele dag lekker frietjes en snacks te bakken, snoept af en toe een patatje of gebroken kroket mee. Je komt dan 's avonds thuis, ploft neer op de bank en hebt dan trek in.... heel veel groente en fruit! Want eerlijk is eerlijk, die snacks zijn allemaal hartstikke lekker, maar als je van top tot teen naar frituurvet ruikt, heb je toch vooral trek in health food. Zo werkt het bij mij althans :)

Ik ging op zoek naar wat er allemaal nog in de koelkast lag en trof daar een krop sla, wat wortels en rode kool. Eigenlijk had ik heel erg trek in curry, maar ik wou liever wat lichters eten dus... waarom eigenlijk geen salade? In de koelkast kwam ik ook 3 pakken yofu tegen, die zijn immers in de aanbieding deze week bij AH (maar 0,99 per stuk! inslaan!) en ik besloot om daar een dressing mee te maken. Een Indiase dressing! Een spannend experiment...

Het resultaat was érg lekker!! En ik deel het graag :) oh, garam massala vind je bij de toko, en bij Dille en Kamille, en de markt, en andere plekken waar ze een goed kruiden assortiment hebben.



Voor 2 personen heb je nodig:
  • 1 kropsla, gesneden
  • 1/4 rode kool, in reepjes
  • 1/2 komkommer, in reepjes
  • 2 wortels, grof geraspt
  • 1 blik kikkererwten, uitgelekt
  • 100 milliliter yofu
  • sap van 1 sinaasappel
  • flink handje munt
  • 2 theelepels garam massala
  • 1/4 theelepeltje zout (of naar smaak)
Meng de kropsla, rode kool, wortels en de helft van de kikkererwten in een ruime kom.

Doe de rest van de kikkererwten in de blender, samen met alle overige ingrediënten. Pureer tot een dressing en roer door de salade. Voeg eventueel nog wat pompoenpitten toe.

Eet smakelijk!

1 opmerking: