vrijdag 20 juni 2014

Food Trek @ Utrecht

Vorig weekend was ik op het festival Food Trek. Het lijkt alweer eeuwen geleden, maar nu ik eraan terugdenk, en aan die bezoekjes aan Sunshine waar ik vorige keer over schreef, heb ik wel wat beter inzicht in waarom ik nu platzak ben. Ik heb namelijk, zoals dat bij mij meestal gaat, mijn geld uitgegeven aan eten :D

Voor wie het niet kent, Food Trek is een festival van rollende (mobiele) keukens. Het was een week eerder in Amsterdam, daar was het schijnbaar veel groter, maar hier in Utrecht hoefden we niets te missen, althans, niet alles. Het hele pinksterweekend kon je op de Lucas Bolwerk niet alleen genieten van bijzonder eten, maar ook van heerlijk weer: het was maar liefst 30 graden! Hiep hoi, dat echte festivalgevoel.


Toegegeven, van vegan festivals word ik het blijst, om verschillende redenen (meer keuze, beter vegan eten want meer expertise, en geen nare geuren). Maar tegenwoordig kun je wel steeds vaker vegan buiten de deur eten dus ik besloot om het een kans te geven. En daar heb ik geen spijt van gekregen! Er was genoeg keuze voor vegans (behalve bij de stand van de vegetarische slager, gekgenoeg... maar dan moet ik ook toegeven dat ik principieel geen broodje hummus buiten de deur eet, want simpel, saai en overprized ;-)).

Ik heb niet overal foto's van gemaakt... maar hier zijn er een paar:

Cassave friet met pittige salsa van een soulfood tentje... ahhh zo goed!

Tabbouleh en Marokkaanse stoof

Sushi met komkommer en avocado! en het mooie was, ze adverteerde niet met vega sushi, maar maakten dat zonder probleem - zelf een euro goedkoper dan die met dier erin :-)

Verder proefde ik gebarbecuede maïs mét sriracha saus - heb ik dat eindelijk eens geproefd! Mocht je er ook zo nieuwsgierig naar zijn, je vindt het blijkbaar gewoon bij de Amazing Oriental/toko. En ik maar denken dat het uitsluitend in de USA verkrijgbaar was. Soms ben ik blijkbaar een beetje wereldvreemd. We dronken uit een kokosnoot (en probeerden daarna het kokosvlees eruit te peuteren! haha) en aten aardbei-mojito ijsjes als toetje, waar ik helaas geen foto van heb gemaakt. Ohja, en als echte gyrosfan at ik natuurlijk de gyros van Vleesch Noch Visch. Niet zo lekker als de döner die je altijd op Duitse veggie festivals kunt scoren, maar hee, zo hou je wat om naar uit te kijken :D dit was overigens een prima alternatief.

Toegang tot het festival was geheel gratis, maar je moest wel eenmalig 2,50 betalen voor de beker als je wat drinken kocht (en nee, dit was geen statiegeld).


Maar nu hebben we wel een toffe beker ter herinnering :-) benieuwd hoe lang het logo het houdt in de vaatwasser.

Heb jij nog food festivals op de planning staan deze zomer? Ik kan Vegan Street Day in Dortmund zeker aanraden! Al was het maar omdat je dan ook naar de vegan bakery & vegan supermarkt, die daar in het centrum zitten, kan gaan ;-) en cheap ass vegan verzorgingsproducten van Al Verde inslaan bij de DM! Oh en niet te vergeten, volgende week is er natuurlijk in Amsterdam weer het Food Festival van Viva Las Vegas's, waar je de toppers van de Nederlandse veggie markt kunt proeven. Ik zeg: ga Just Like Your Mom's chiliburger proeven! Ik mocht bij de release party zijn en kan je zeggen, die is zoo goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten