zondag 30 november 2014

Getest: Garden of Life eiwitshake (raw!)

Nog altijd train ik 2 maal per week bij de fysio ter revalidatie van mijn knie-operatie (van 30 juni). Dat duurt lang, maar dan heb je ook wat: waar een afspraak met de fysiotherapeut in het begin nog een kwestie van opnieuw leren lopen zonder krukken en simpele spieroefeningen was, squat ik nu zo 50 kilo de lucht in en zelfs met mijn geopereerde leg press ik nu zo 75 kg weg. En dat dan 4x15 keer :D Het voelt super goed om steeds weer het aantal kilo's op te hogen en te merken dat mijn lichaam steeds meer kan. Zonder de begeleiding van en de afspraken met de fysiotherapeut had ik zo'n trainingsschema al lang opgegeven, dus zo'n invaliderende operatie blijkt voor mij de ideale manier om in shape te komen ;-)

Twee dagen in de week begin ik de dag om 8:30 met deze twee uur durende kracht- en conditietraining. Het is dan ook niet gek dat ik op die dagen een stuk meer trek dan anders heb, zoals ik in eerdere posts al schreef. In mijn zoektocht naar een gezonde manier om dit op te lossen was ik nieuwsgierig naar eiwitshakes. Hoewel ik me nooit zorgen maak om eiwitinname (protein is everywhere) is het toch wel een beetje een standaard associatie met krachttraining. Dus ik ging op zoek naar een goede vegan eiwitshake om te experimenteren wat dit met mijn hongergevoel zou doen.

Omdat ik liever geen geïsoleerde soja eiwitten consumeer zocht ik naar alternatieven. Er zijn veel verschillende bronnen van plantaardig eiwitpoeder; ik deed bijvoorbeeld al regelmatig erwtenproteïne door m'n groene smoothies. Nu wou ik iets dat lekkerder smaakt en speciaal gemaakt was voor een shake. Na enig gegoogle en vooral ook het lezen van reviews op vegan blogs kwam ik op de raw choco proteinshake van Garden of Life. Ik bestelde een pot bij een webshop en kreeg er zelfs een awesome shakebeker bij:



Mét ideale garde-to-go om je shake nog beter te shaken!



Volgens de instructies maakte ik mijn eerste eiwitshake ooit door simpelweg sojamelk en 1 scoop van het shakepoeder te mengen en flink te schudden. Ik vond het niet bepaald lekker ruiken, maar deed de shake toch in mijn tas. Daar vond ik hem 's avonds ook weer terug: ik had totaal geen behoefte gehad om deze maf ruikende shake te drinken na mijn training :p 's Avonds nam ik dan eindelijk een slok, welke een korrelig laagje achterliet mijn tong. Niet zo'n zandlaag als bij een norritdrankje, maar het was toch niet dat je denkt van 'goh doe mij de rest van die beker ook maar'. 

En dat terwijl het chocoladesmaak had! OMG... zat ik met die hele pot


Ik had duidelijk een andere tactiek nodig en besloot om over te gaan op smoothies. Ik deed de mix die ik al had gemaakt met een banaan en wat peanut butter powder (ook besteld) in de blender en maakte er een smoothie van.

EN DAT WAS SUPERLEKKER EN TOEN LEEFDEN ZE NOG LANG EN GELUKKIG.




Epiloog
Ik maak deze proteinsmoothie nu zeker 2x per week, en soms ook gewoon voor een lange dag op de universiteit, als ik 's avonds nog yoga ga doen. Naast banaan en pindakaaspoeder doe ik er ook graag wat groens door (spinazie of boerenkool) en wat lijnzaad voor de omega3s. Door het blenderen wordt het eiwitpoeder fijner vermalen en laat het geen gek laagje achter op je tong. Het is ook lekker om koffie-extract door de smoothie te doen, en dan heb je inderdaad mijn vier favoriete dingen in de wereld (pindakaas, chocola, banaan én koffie) in één drankje! Niet alleen drink ik hem nu met liefde op, het helpt ook echt tegen de continue trek die ik eerst voelde. En het is natuurlijk ideaal dat ik deze shake zo achterover kan tikken terwijl ik van de fysio naar de Uithof fiets. Niet zo mindful, wel heel praktisch ;-)


Wat meer praktische info over deze shake:
  • Het is een raw product, wat betekent dat geen van de ingrediënten boven de 40 graden verhit is
  • De eiwitten zijn afkomstig uit gekiemde bruine rijst en chlorella
  • De shake is licht gezoet met stevia
  • Er zitten ook nog extra voedingsstoffen in zoals vitamine D en E, beta caroteen en probiotica
  • Per shake heb je 18 gram eiwit, 2 gram koolhydraten, 0,5 gram vet: samen 84 kcal
  • Een pot kost ongeveer 30 euro voor 28 shakes.
  • Er is een vanille en een chocoladesmaak. Die vanille doet het denk ik ook erg goed met amandelextract erdoor! (Tiramismoothie?)

Op zoek naar een plantaardige eiwitshake? Deze webshop heeft een groot aanbod! Hier kreeg ik mijn awesome shakebeker erbij en bestelde ik ook pindakaaspoeder, de uitvinding van de eeuw if you ask me (vooral ook met bananenijs!).


Drink jij wel eens eiwitshakes? Wat is je favoriet?

2 opmerkingen:

  1. Hahaha ja! Ik vind die poeders veel makkelijker te consumeren in smoothies dan wat anders!
    Heb je ook de banaan-avocado combi geprobeerd met een vanille smaak poeder?
    Die vind ik ook lekker. Voor de rest lukt het nog wel door de yoghurt met wat fruit en cruesli, maar alleen een halve eetlepel.

    Wat goed om te lezen dat het beter met je gaat ;D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Such a nice blog.I appreciate your effort.Thank you for sharing this blog posting.I really like,reading this blog.The photo you shared is really helpful for identify the product.Till next time keep updated on
    Garden of life

    BeantwoordenVerwijderen